Sirski begunski otroci se navajajo na nove šole v Libanonu

Sirski begunski otroci se navajajo na nove šole v Libanonu

Na vprašanje, o čem sanja, se šestletni Abdullah* nasmehne in pove, da si želi biti otrok in uživati v teh trenutkih, dokler trajajo. »Želim si imeti rad življenje in, kar je še bolj pomembno, želim biti ljubljen in obkrožen z ljudmi, ki mi veliko pomenijo.«

Abdullah pravi, da so ga higienske razmere prisilile, da je zapustil svojo državo. Ta različica o selitvi njegove družine mu je najljubša. »Našo hišo v Siriji so napadle miši, zato nas je oče prisilil, da se čim hitreje preselimo v Libanon, dokler ne najde rešitve za dezinfekcijo doma.« Divjega boja se ne želi spominjati.

Beg pred nadaljujočim nasiljem

Več kot 163 tisoč beguncev je v Libanonu uradno zaprosilo za zaščito pred neprekinjenim nasiljem v Sirski arabski republiki. Dejansko število sirskih beguncev v Libanonu naj bi bilo bistveno višje, a varnostni in drugi razlogi številnim preprečujejo registracijo.

Samo prejšnji teden je UNHCR (Urad visokega komisarja Združenih narodov za begunce) registriral 6600 sirskih beguncev.

»Šola je najpomembnejša stvar.«

Abdullahova družina je prispela v Sidon na jugu Libanona prejšnji teden, po tem, ko so zbežali iz sirskega mesta Homs. Abdullahovi starši se po najboljših močeh trudijo zaščititi svoje otroke pred psihosocialnimi posledicami vojne. A življenje v majhnih prostorih otrokom omogoči, da pogosto slišijo zasebne pogovore staršev, zaradi česar se zavedajo hudega poslabšanja razmer znotraj svoje države.

Abdullah se je pridružil pouku v javni osnovni šoli Al Ahed Al Jadid v Sidonu. Ravnatelj pravi, da je približno 40 odstotkov učencev sirskih beguncev.

Nasmejani in vedoželjni Abdullah je zelo cenjen med učitelji in sošolci. Navdušen je nad učenjem in tudi svoje prijatelje spodbuja, da pouk jemljejo resno. »Šola je najpomembnejša stvar. Če želimo boljše življenje, se moramo učiti,« pravi.

Pouk poteka v francoščini in Abdullah navdušeno pove, da je »francoščina dodana vrednost!«

Ostali učenci so manj navdušeni glede jezikovnih ovir. Dvanajstletni Marwan obiskuje dopolnilno šolo za dečke in deklice Darb es sim v Sidonu. »Iskreno povedano je francoščina prezapletena zame. Hvala bogu, da sem nadarjen za angleščino in arabščino. Ampak pri francoščini sem grozen. To je precej problematično, ker obiskujem frankofonsko šolo.«

Vključevanje otrok v izobraževanje

Abdullah in Marwan sta le dva od številnih sirskih begunskih otrok, ki jih podpirajo UNICEF in lokalni izvedbeni partner Karitas. Od začetka novembra se UNICEF pri svoji nujni pomoči na področju izobraževanja osredotoča na zagotavljanje šolskih potrebščin za sirske begunske otroke in libanonske otroke družin gostiteljic.

Do danes je UNICEF pomagal vključiti 13 tisoč sirskih otrok v javne šole s plačilom šolnin, nakupom uniform in zagotavljanjem potrebščin.

Še ena prednostna naloga UNICEF-a je zadrževanje otrok v izobraževalnem procesu s povečevanjem zmogljivosti gostiteljskih šol. UNICEF podpira razvoj vključujočega učnega okolja v skoraj 110 šolah, kjer ciljno usposabljajo učitelje in drugo osebje ter starše na področjih aktivnega učenja, pozitivne discipline in vključujočega izobraževanja.

Zagotavljanje dopolnilnega pouka

Na severovzhodu Libanona Tarek in njegova družina živijo v mestu Baalbeck v dolini Bekaa. Prispeli so pred tremi tedni. Mejo so prečkali skoraj brez vsega in nimajo najosnovnejših življenjskih dobrin.

Tarek pravi, da so bili prvi dnevi v šoli težki, saj ni imel nobenih knjig, svinčnikov in drugih potrebščin. Lokalni partner UNICEF-a, nevladna organizacija SAWA je družini zagotovila kupone, s katerimi so lahko dobili najnujnejše potrebščine.

Center SAWA pomaga sirskim begunskim otrokom pri navajanju na libanonski učni program predvsem z dopolnilnim poukom francoščine in angleščine. Center hkrati služi kot lokalni center – prepotrebno zbirališče libanonskih in sirskih otrok različnih kulturnih ozadij, kjer se skupaj igrajo in dobivajo psihosocialno podporo, ko je to potrebno.

Zaki Rifai, ustanovitelj SAWA, vidi dopolnilni pouk kot temelj za uspešno vključevanje begunskih otrok v novo okolje. Poudarek ne bi smel biti samo na začetnem vključevanju, ampak obstanku. Brez dopolnilnega pouka pa obstaja veliko večja verjetnost, da otroci zapustijo šolo.

 

*Imena otrok so spremenjena z namenom zaščite identitete.