Otroci po svetu so izgubili že več kot 1,8 bilijonov ur pouka v živo

Otroci po svetu so izgubili že več kot 1,8 bilijonov ur pouka v živo

Šoloobvezni otroci po vsem svetu so od začetka pandemije bolezni COVID-19 zaradi zapiranja držav izgubili že več kot 1,8 bilijonov ur pouka v živo. Posledično mladi učenci tudi nimajo dostopa do izobrazbe in drugih življenjsko pomembnih prednosti, ki jih nudijo šole.

UNICEF je na sedežu Združenih narodov v New Yorku predstavil instalacijo »No Time to Lose«, s katero opozarja na izobraževalno krizo. Osrednji del instalacije je ura, ki spominja na šolsko tablo v prazni učilnici in ki je nameščena na trgu UN Visitors’ Plaza pred stavbo generalne skupščine. Ura prikazuje naraščajoče skupno število ur učenja v živo, ki so jih izgubili otroci po vsem svetu. V prazni učilnici je tudi 18 miz, po ena za vsak mesec prekinitev v izobraževanju, ki jih je povzročila pandemija.

Instalacijo so pripravili pred začetkom splošne razprave 76. zasedanja generalne skupščine Združenih narodov (UNGA), ko bodo nekateri voditelji izkoristili priložnost in se prvič od začetka pandemije v živo vrnili na sedež Združenih narodov.



»Naslednji teden bodo Združeni narodi odprli svoja vrata delegacijam z vsega sveta. V številnih državah pa bodo vrata šol za otroke in mladostnike ostala zaprta,« je dejal António Guterres, generalni sekretar Združenih narodov. »Opeharili bomo celotno generacijo otrok, katerih umski razvoj in prihodnost s tem postavljamo na kocko. Ponovno odpiranje šol mora biti naša prednostna naloga, prav tako pa se moramo potruditi, da bomo nudili podporo vsem tistim, ki so zaradi pandemije prikrajšani. Ne smemo več izgubljati časa.«

Od marca 2020 do septembra 2021 je približno 131 milijonov šoloobveznih otrok v 11 državah zamudilo tri četrtine ur pouka v živo. 59 odstotkov (ali skoraj 77 milijonov) od njih je zamudilo skoraj ves čas pouka v živo. V približno 27 odstotkih držav so šole še naprej v celoti ali delno zaprte. Poleg tega se glede na najnovejše podatke organizacije UNESCO več kot 870 milijonov učencev na vseh nivojih trenutno sooča s prekinitvami izobraževalnega procesa.

»Prav vsaka ura, ki jo otroci preživijo v učilnici, je izjemno dragocena, saj se jim tako omogoči priložnost, da si razširijo obzorja in še okrepijo svoj potencial. Vsak izgubljeni trenutek pa pomeni tudi nešteto izgubljenih priložnosti,« je dejala Henrietta Fore, izvršna direktorica UNICEF-a. »Več kot 1,8 bilijonov ur je nepredstavljivo veliko časa. Enako nepredstavljivo pa je, da ob sprejemanju ukrepov za ublažitev učinkov bolezni COVID-19 na prvo mesto ne postavimo prihodnosti naših otrok. Šole lahko ponovno odpremo, in to moramo storiti čim prej. Zmanjkuje nam časa.«

UNICEF poziva vlade, lokalne oblasti in šolske uprave, naj čim prej ponovno odprejo šole in izvedejo vse potrebne korake za preprečevanje prenosa virusa v šolah, kot so denimo: 

  • uvedba nošenja mask za učence in šolsko osebje v skladu z nacionalnimi in lokalnimi smernicami,
  • zagotavljanje možnosti za umivanje rok in/ali razkužil za roke,
  • pogosto čiščenje površin in predmetov, ki jih uporablja več oseb,
  • zagotavljanje zadostnega in ustreznega prezračevanja,
  • združevanje otrok in učiteljev v majhne skupine, katerih člani ne prehajajo iz ene skupine v drugo, enakomerno razporejanje začetka pouka, odmorov, odmorov za stranišče, obrokov in konca pouka ter izmenična fizična prisotnost,
  • vzpostavljanje mehanizmov za posredovanje informacij med starši, otroki in učitelji, 
  • čeprav cepljenje ni predpogoj za ponovno odpiranje šol, pa bi bilo treba učiteljem omogočiti prednostno cepljenje proti Covidu-19, takoj za nujnimi zdravstvenimi delavci in najbolj ogroženimi skupinami, da bi se jih tako zaščitilo pred prenosom bolezni znotraj skupnosti.

Poleg tega so UNICEF, UNESCO, UNCHR, WFP in Svetovna banka že izdale okvirni dokument o ponovnem odpiranju šol, ki ponuja praktične in prilagodljive nasvete za nacionalne in lokalne vlade ter jim tako pomaga pri njihovih prizadevanjih, da bi učenci ponovno začeli s poukom v živo.

Letos bodo splošna razprava in povezana letna zasedanja generalne skupščine Združenih narodov potekala v hibridni obliki, saj se bodo številni dogodki odvijali virtualno. Instalacijo si bodo lahko od 17. do 27. septembra ogledale delegacije, ki so se odločile, da se zasedanj generalne skupščine udeležijo v živo, služi pa kot jasno opozorilo, da se na milijone otrok ne more vrniti v šole, ter kot poziv voditeljem, naj se brez odlašanja odzovejo na to izobraževalno krizo.