Največja svetovna učna ura v znamenju duševnega zdravja

Največja svetovna učna ura v znamenju duševnega zdravja

V zadnjem času zaznavamo povečanje psiholoških in psihičnih težav tako med otroki, kot med odraslimi. Posebej otroci so v času korona krize občutili velike stiske, ki si jih odrasli stežka predstavljajo. Zato UNICEF Slovenija v okviru Svetovne učne ure namenja prostor duševnemu zdravju med otroki in mladimi, pri tem pa se povezuje s šolami po vsej Sloveniji.

Med 11. in 17. letom se otroški možgani razvijajo v odnosu do sovrstnikov. Če ob tem navedemo še ugotovitve, da se 50 % duševnih motenj prične do 14. leta, 75 % pa do 24. leta starosti, je naslavljanje duševnega zdravja otrok in mladih v teh spremenjenih časih nujno.

Pandemija je pred nas postavila nepredstavljive izzive, ki posebej za otroke in mladostnike predstavljajo velik zalogaj. Njihovi možgani se razvijajo v interakciji z okolico, zaradi omejevalnih ukrepov pa se je to polje interakcij močno zožilo, s čimer so otroci in mladi izgubili tudi pomemben del varovalnih dejavnikov. Občutek stabilnosti in varnosti – torej predvidljivosti, ki jo otrokovi možgani nujno potrebujejo za razvoj, pa še otežuje stanje negotovosti, ki spremlja potek pandemije.

UNICEF Slovenija zato letošnjo Največjo svetovno učno uro namenja tretjemu cilju trajnostnega razvoja: »Poskrbeti za zdravo življenje in spodbujati dobro počutje v vseh življenjskih obdobjih« in sicer posebej duševnemu zdravju otrok in mladih. V ta namen so pred odhodom otrok na zaslužene počitnice, ki bodo tudi letos nekoliko drugačne od tistih v preteklosti, pripravili posebno delavnico za šole in materiale za spopadanje s to zahtevno temo. Pedagoške delavce pa želijo tudi spodbuditi, da tako letos kot v prihajajočem šolskem letu posebno pozornost namenijo prehodu iz zaprtosti in dela na daljavo v času Covida-19, nazaj na običajno delo v učilnicah. Ta prehod naj bo počasen in prizanesljiv do otrok. Šole morajo namreč ostati varovalni dejavnik za otroke in jim olajšati to nenavadno izkušnjo. Stroka opozarja, da se ne moremo pretvarjati, da se pandemija ni zgodila.

»Pandemija je prizadela nešteto otrok na različne načine. Otroci in učitelji poročajo o pomanjkanju računalnikov, o prostorski stiski, o težavah pri učenju na daljavo. Vse to pa pri otrocih in mladih pušča sled na njihovem duševnem zdravju. Zato se nam zdi prav, da tako učiteljem, kot učencem in dijakom ponudimo možnosti za pomoč,« je ob tem povedal Tomaž Bergoč, izvršni direktor UNICEF-a Slovenija.

Med materiali, ki so v pomoč pedagoškim delavcem in otrokom, sta prevoda knjige »Ti si moj junak, Kako lahko otroci pomagajo premagati Covid-19!« in brošure »Dejanja za junake: Vodnik za iskreno pogovarjanje z otroki«, ki služi kot priročnik k branju knjige. Oba priročnika sta nastala v okviru UNICEF-a.


Dostop do materialov:

Ti si moj junak, Kako lahko otroci pomagajo premagati COVID-19!


Dejanja za junake: Vodnik za iskreno pogovarjanje z otroki