Več kot 145.000 otrok Rohing se je vrnilo v šolske klopi v Bangladešu

Več kot 145.000 otrok Rohing se je vrnilo v šolske klopi v Bangladešu

Več kot 145.000 otrok Rohing, ki živijo v begunskih taboriščih na jugovzhodu Bangladeša, se je ob začetku šolskega leta vrnilo v šolske klopi v učnih centrih, ki jih je pomagal vzpostaviti UNICEF v sodelovanju s partnerji in ob podpori darovalcev.

Humanitarne organizacije so s skupnim sodelovanjem omogočile izgradnjo mreže približno 1600 učnih centrov v številnih begunskih taboriščih in s tem zagotovile dostop do izobraževanja otrokom Rohing, ki so pobegnili pred nasiljem v Mjanmaru. Cilj nadaljnjih prizadevanj je omogočiti nadaljevanje šolanja še za tisoče drugih otrok, ki trenutno te možnosti nimajo.

V letošnjem letu naj bi omogočili šolanje skupno 260.000 otrokom v približno 2.500 učnih centrih, v katerih bo poučevalo 5.000 učiteljev in prostovoljcev Rohing.

»Obseg begunske krize, povezane z Rohingami, je zahteval hiter odziv,« je povedal Edouard Beigbeder, predstavnik UNICEF-a v Bangladešu. »Odzvali  smo se lahko le na najnujnejše potrebe in s pomočjo nismo uspeli doseči vsakega otroka. Zato bomo letos okrepili in razširili pomoč, da bi dosegli več otrok kot kdaj koli prej, pri čemer se osredotočamo na izboljšanje kakovosti izobraževanja za vsakega otroka.«

»S šolanjem v učnem centru nadaljujem že skoraj mesec dni,« je dejala 11-letna Minara, ki je v Mjanmaru  šolo obiskovala do četrtega razreda, vendar je po prihodu v Bangladeš šolanje opustila, ker so bili prvotni učni centri blatni in prevroči. »Nove učilnice so lepe in nimajo blatnih tal«, navdušeno poudarja.

12 letni Motalab je slep in je eden izmed približno 600 invalidnih otrok, ki jim je bilo omogočeno šolanje. Lani je učitelj prepričal njegovo mamo, da se je lahko udeležil pouka. Odkar se je vrnil v razred, je njegovo razpoloženje vidno boljše in pravi, da uživa v poeziji.

Kakovost izobraževanja se v begunskih taboriščih izboljšuje tudi z razširjenimi učnimi moduli in načrti učnih ur. Novi in obstoječi učitelji sodelujejo v razvojnih programih usposabljanja.

»Veliko otrok ima poškodbe zaradi strelnih ran in ekstremnega nasilja, kar omejuje njihovo mobilnost in dostop do storitev. Vidimo veliko otrok z različnimi učnimi zmožnostmi, telesnimi okvarami, motnjami vida in govornimi težavami,« je dejal Iffat Farhana, odgovoren za UNICEF-ov program izobraževanja v Cox Bazarju. »Vsak od teh otrok ima pravico do izobraževanja. Z več izobraževalnimi centri in več učitelji želi UNICEF doseči vsakega otroka in mu pomagati pri učenju, rasti in uresničevanju potencialov.«

UNICEF prav tako omogoča usposabljanja mladostnikom, da poglobijo znanja in pridobijo poklicne veščine. Trenutno 97 odstotkov mladih, starih od 15 do 24 let, v begunskih taboriščih ni vključenih v izobraževanje. Ta skupina je izredno ranljiva in izpostavljena otroškim porokam, izkoriščevalskemu delu, trgovini z ljudmi, zlorabam in izkorišanju. Lansko UNICEF-ovo poročilo je opozorilo nevarnost, da bi ti mladi lahko postali izgubljena generacija.

»UNICEF si s temi ciljno usmerjenimi programi prizadeva zagotoviti izobraževanje najbolj ranljivim otrokom na oddaljenih območjih,« poudarja Beigbeder. »Naš cilj je zagotoviti, da so opremljeni z znanjem in veščinami, ki jih bodo potrebovali v prihodnosti.«