V 10 državah z najvišjim odstotkom neobiskovanja pouka 40 % otrok ni deležnih osnovnega izobraževanja

V 10 državah z najvišjim odstotkom neobiskovanja pouka 40 % otrok ni deležnih osnovnega izobraževanja

V 10 državah z najvišjim odstotkom otrok, ki niso deležni osnovnega izobraževanja, skoraj 2 od 5 otrok – 18 milijonov – ne obiskujeta pouka, ugotavlja UNICEF.

Najvišji odstotek otrok, ki ne obiskujejo šole na osnovni stopnji, ima Liberija. Pouka ne obiskujeta skoraj dve tretjini otrok v tej državi. Drugi najvišji odstotek ima Južni Sudan, kjer 59 odstotkov otrok zamuja dragoceni čas za izobraževanje, 1 od 3 šol pa je zaprta zaradi konfliktov. Med 10 državami z najvišjim odstotkom otrok, ki ne obiskujejo pouka na osnovni stopnji, so tudi Afganistan (46 %), Sudan (45 %), Niger (38 %) in Nigerija (34 %), kar priča o tem, da krize otrokom onemogočajo izobraževanje.

V času, ko se na milijone otrok po svetu vrača v šolske klopi, UNICEF-ovi podatki razkrivajo razsežnosti krize izobraževanja, ki vlada v državah, prizadetih zaradi konfliktov, suš, poplav, potresov ali visoke stopnje revščine. UNICEF je zaskrbljen, da bo v teh državah brez izobraževanja odrasla cela generacija otrok. Odrasli bodo brez spretnosti, ki jih potrebujejo, da bi lahko v prihodnosti pomagali svojim državam in gospodarstvu, kar bi lahko poslabšalo že tako obupne pogoje za življenje milijonov otrok in njihovih družin.

Kljub temu izobraževanje ostaja eno od finančno najbolj podhranjenih področij humanitarne pomoči. V letu 2015 so humanitarne agencije prejele le 31 odstotkov sredstev za nudenje pomoči na področju izobraževanja. Kljub temu, da so se potrebe po izobraževanju od leta 2005 povečale za 126 odstotkov, se je financiranje povečalo za le 4 odstotke. Poleg tega izobraževalni sistemi, ki delujejo v daljših obdobjih kriz, ne morejo temeljiti na kratkoročnih in nepredvidljivih načinih financiranja. Na Svetovnem humanitarnem vrhu v Istanbulu maja letos je bil zato ustanovljen sklad za izobraževanje v kriznih razmerah »Izobraževanje ne more čakati«. Sklad je namenjen premostitvi vrzeli, ki obstaja med humanitarno pomočjo med krizo in dolgoročnim razvojem po krizi, s pomočjo načrtovanega financiranja.

Četudi Sirija ne spada med deseterico držav z najvišjimi odstotki otrok, ki ne obiskujejo šole, v tej državi kar 2,1 milijona otrok (starih 5-17 let) ne obiskuje pouka, k temu pa je potrebno prišteti še 600.000 otrok beguncev, ki živijo v regiji.

Iz držav kot sta Somalija in Libija ni bilo mogoče pridobiti najnovejših in zanesljivih podatkov o obiskovanju pouka, delno tudi zaradi nepretrganih konfliktov v teh državah. 

»V državah, ki so jih prizadeli konflikti, šola otroke opremi z znanjem in spretnostmi, ki jih potrebujejo za ponovno vzpostavitev skupnosti v času po krizi. Kratkoročno pa šola zagotavlja občutek stabilnosti in strukture, ki jo otroci potrebujejo pri premagovanju travm. Šola lahko otroke zaščiti pred travmami in fizičnimi nevarnostmi v okolici. Za otroke, ki ne obiskujejo pouka, namreč obstaja povečana nevarnost za zlorabe, izkoriščanja in rekrutacije v oborožene skupine,« je povedala Jo Bourne, Vodja UNICEF-ovih globalnih programov za izobraževanje.

Priložena fotografija: Deklica na fotografiji obiskuje pouk v šoli Hasan Zaiat v Alepu v Siriji. UNICEF-ov posebej prilagojen kurikulum otrokom pomaga, da nadoknadijo zamujena leta izobraževanja. UNICEF je pomagal vzpostaviti 1070 osnovnih šol za izobraževanje na tisoče otrok, ki so morali zaradi vojne zapustiti svoje domove in opustiti šolanje. Avtor: UNICEF/Al-Issa