Nepravljične zgodbe: resnične zgodbe otrok na begu

Nepravljične zgodbe: resnične zgodbe otrok na begu

Resnične zgodbe otrok beguncev in migrantov so navdihnile UNICEF pri ustvarjanju globalne pobude #actofhumanity (dejanje humanosti)

UNICEF je s pomočjo resničnih zgodb otrok lansiral serijo animiranih filmov, ki spodbujajo pozitivno percepcijo o več deset milijonih otrok in mladih na begu po celem svetu. 

Nepravljične zgodbe (v izvirniku Unfairy Tales), so tri animacije – resnične zgodbe o otrocih na begu pred vojnimi konflikti – ki govorijo o grozljivih razlogih, zaradi katerih morajo otroci zapustiti svoj dom. Kratki filmi so animirani na način pravljične zgodbe, spremljala pa jih bo interaktivna izkušnja v obliki e-knjige z istim naslovom.

Nepravljične zgodbe so del pobude #actofhumanity (dejanje humanosti), ki poudarja, da so otroci – ne glede na to od kod prihajajo – v prvi vrsti otroci. Vsak otrok ima pravice in si zasluži priložnost za boljše življenje.

»Ne glede na to, kje na svetu se nahajajo - ko otroci begunci in migranti prispejo na svoj cilj, se za njih začne novo popotovanje,« poudarja Paloma Escudero, direktorica komuniciranja pri UNICEF-u. »Vsak dan jim posamezniki pomagajo z drobnimi dobrimi dejanji, ki so sicer redko medijsko izpostavljena, a za otroka begunca oz. migranta pomenijo vse na svetu. UNICEF želi izpostaviti ta dobra dejanja in navdihniti druge ter jim pokazati pot naprej,« nadaljuje Escuderova.

»Ivine in blazinica« je animacija resnične zgodbe 14-letne Ivine in njene blazinice. Po nevarnem pobegu iz Sirije je bila Ivine nameščena v begunski kamp v Nemčiji, kjer se je morala soočiti z novimi izzivi.


 
»Malak in čoln« govori o zgodbi deklice na begu, ki je morje prečkala v čolnu, ki je puščal vodo.



 »Mustafa se odpravi na pot« govori o Mustafi, ki se – po tem, ko mora zapustiti dom – sprašuje ali še sploh ima kakšnega prijatelja.



 »Zgodbe teh otrok niso nenavadne. Vsaj 65 milijonov otrok in mladih po vsem svetu je na begu pred vojnimi konflikti, revščino in ekstremnimi vremenskimi razmerami – iščejo stabilnejše življenje in mesto, ki mu bodo lahko rekli dom,« opozarja Escuderova.

UNICEF je pri projektu sodeloval z oglaševalsko agencijo 180LA, ki je zasnovala in producirala serijo zgodb s pomočjo animacijskih hiš Consulado, House of Colors, Bubba’s Chop Shop in Gilles+Cecilie Studio, ter skupaj z Media Monks, ki je producirala interaktivno e-knjigo.

Izvršna kreativna direktorja agencije 180LA, Rafael Rizuto in Eduardo Marques sta ob tem povedala: »Nepravljične zgodbe prikazujejo srce parajoče podrobnosti o tem kako je biti otrok v teh razmerah. Prikazujejo, da nekatere zgodbe nikoli niso bile namenjene otrokom. O teh zgodbah moramo govoriti in spodbuditi še druge, da razmišljajo o problematiki.«

UNICEF bo javnost nagovoril tudi prek družbenih omrežij, načrtuje pa tudi dodatne animacije. Vse posameznike poziva, da pokažejo dobro delo za otroke in mladostnike begunce in migrante, ga opremijo s hashtagom #actofhumanity in delijo na družbenih omrežjih ter navdahnejo ljudi okoli sebe.

Video Ivine in blazinica
Video Malak in čoln
Video Mustafa se odpravi na pot (z angleškimi podnapisi)