Po potresu v Nepalu ogroženo šolanje milijona otrok

Po potresu v Nepalu ogroženo šolanje milijona otrok

UNICEF opozarja, da se vsaj 950.000 otrok v Nepalu ne bo moglo vrniti v šole, ki jih je porušil ali poškodoval silovit potres.

Takšnih je skoraj 24.000 šol. Poziva k vzpostavitvi začasnih šotorov ali prostorov za učenje in takojšnji obnovi poškodovanih šol, da bodo otroci lahko nadaljevali z izobraževanjem. Težave z nadaljevanjem izobraževanja bodo v prihodnjih dneh in tednih še večje, saj ocene šol v oddaljenih in težko dostopnih predelih še vedno potekajo. Preostale šole, ki v potresu niso bile poškodovane, bodo svoja vrata znova odprle 15. maja. 

»Skoraj milijon otrok se ne bo moglo vrniti v šole, ki so jih obiskovali pred potresom, saj so porušene ali močno poškodovane,« je dejal Tomoo Hozumi, UNICEF-ov predstavnik v Nepalu. 

»Otroci, ki jih je prizadel katastrofalen potres, potrebujejo nujno življenjsko pomoč v obliki pitne vode, zavetja in tudi nadaljevanja šolanja, kar je v kriznih razmerah izjemno pomembno. Otroci se lahko učijo v posebej vzpostavljenih šotorih ali prostorih za učenje, ki omogočajo nadaljevanje pouka, jim nudijo zaščito pred zlorabami in izkoriščanjem ter podporo. Obiskovanje začasnih šol otrokom vrača občutek, da se življenje vrača v normalen ritem«.

V najhuje prizadetih predelih kot so Gorkha, Sindhupalchok in Nuwakot je potres porušil več kot 90 odstotkov šol, v Dhadingu pa približno 80 odstotkov šol. V nekaterih predelih, vključno z Katmandujem in Baktapurjem, je bilo 90 odstotkov šol spremenjenih v zavetišče za prizadete prebivalce. 

UNICEF je resno zaskrbljen, da bi posledice silovitega potresa v Nepalu izničile velik napredek, ki je bil v dosežen v zadnjih 25 letih na področju spodbujanja osnovnošolskega izobraževanja. Vključenost v osnovno šolo je z 64 odstotkov otrok v 1990 narasla na več kot 95 odstotkov v 2015. 

Opuščanje osnovnošolskega izobraževanje je bila velika težava že pred potresom. Približno 1,2 milijona otrok, med petim in šestnajstim letom, nikoli ni hodilo v šolo ali pa ga je opustilo. UNICEF-ove izkušnje kažejo, da za dlje kot otroci prekinejo šolanje, tako kot sedaj v kriznih razmerah, manjša je verjetnost, da se bodo v šole kadarkoli vrnili in nadaljevali z izobraževanjem. 

»Nujno moramo vzpostaviti začasne prostore za učenje, otrokom zagotoviti dostop do njih in obnoviti poškodovane šole. Z ozaveščanjem moramo spodbuditi družine, da otroke znova pošljejo v vrtce in šole,« poudarja Hozumi. »Daljša prekinitev izobraževanja ima lahko uničujoč vpliv na razvoj in prihodnost otrok.«

UNICEF si skupaj s partnerji prizadeva otrokom omogočiti čimprejšnje nadaljevanje šolanja, vključno z vzpostavitvijo otrokom prijaznih točk in začasnih prostorov ter šotorov za učenje v 14 prizadetih predelih. Hkrati poteka tudi ocenjevanje varnosti preostalih šol, ki bi lahko omogočile nadaljevanje pouka.