Fundacija FC Barcelona, UNICEF in ROTA začele kampanjo  »1 od 11« za izobraževanje otrok

Fundacija FC Barcelona, UNICEF in ROTA začele kampanjo »1 od 11« za izobraževanje otrok

Danes je UNICEF v sodelovanju s fundacijo FC Barcelona in nevladno organizacijo Reach Out To Asia (ROTA) pričel s kampanjo, ki poteka pod sloganom »1 od 11«. Z njo želi omogočiti izobraževanje najbolj marginaliziranim otrokom v Bangladešu, Indoneziji in Nepalu ter jo kasneje razširiti na več drugih držav.

Eden od 11 otrok na svetu ne hodi v šolo. Gre za najbolj marginalizirane in ranljive otroke: otroke, ki živijo v kriznih žariščih, skrajni revščini, s posebnimi potrebami in otroke plemenskih skupnosti. Poleg tega v številnih šolah ne omogočajo športnih aktivnosti, čeprav številne študije dokazujejo, da vključevanje športnih aktivnosti v šolski kurikulum pripomore k višji vključenosti otrok v šole, nižji opustitvi šolanja, k boljšemu telesnemu razvoju in zdravju otrok ter boljšemu učnemu uspehu. 

Zbiranje sredstev v okviru kampanje bo potekalo z donacijami posameznikov in na glavni dražbi umetnin v dražbeni hiši Sotheby's v Londonu. Ta bo potekala v četrtek, 12. februarja, na njej pa bodo ponujali podarjena dela svetovno znanih umetnikov, kot so Takashi Murakami, Damien Hirst, Jeff Koons, Richard Serra in Shirin Neshat. Hirst in Murakami sta ustvarila umetnine, ki upodabljajo Lionela Messija, nogometaša FC Barcelona in UNICEF-ovega ambasadorja dobre volje, in predsednika Fundacije Lionela Messija. Murakami je oblikoval tudi logotip kampanje. 


Glavna obraza kampanje »1 od 11« sta UNICEF-ova ambasadorja dobre volje Lionel Messi in Serena Williams. Ob lansiranju kampanje bosta predstavila tudi tekmovanje v žongliranju z nogometno žogo ter pozvala posameznike z vsega sveta, da z najmanj enajstimi podajami ohranijo žogo v zraku. S tekmovanjem v žongliranju želita UNICEF-ova ambasadorja dobre volje Lionel Messi in Serena Williams spodbuditi svoje oboževalce in sledilce k sodelovanju v kampanji, darovanju in delitvi posnetkov svojega žongliranja v družbenih omrežjih ter na spletni strani kampanje  www.1in11.org.  

Svetovna premiera videa kampanje, v kateri Messi in Williamsova žonglirata z žogo, se bo zgodila v nedeljo, 11. januarja, na velikem platnu stadiona Camp Nou med polčasom tekme med FC Barcelono in Atletico Madridom. 

V kampanji zbrana sredstva bodo v prvi fazi namenjena pilotskim izobraževalnim programom v treh državah.Indoneziji bo kampanja podpirala šole v šestih okrožjih, da se bodo vanje lahko vključili otroci s posebnimi potrebami. V Nepalu je UNICEF v sodelovanju z vlado določil 10 prednostnih območij, ki bodo ponujala športne aktivnosti otrokom, s čimer želijo premagati družbene ovire  za otroke s posebnimi potrebami in jih vključiti v šolanje. V Bangladešu bo kampanja usmerjena na otroke, ki so šolanje opustili, da nadaljujejo z izobraževanjem. 

Obiščite spletno stran www.1in11.org in podprite kampanjo, oglejte si video Lionela Messija in Serene Williams ter sodelujte v tekmovanju v žongliranju.

Lionel Messi je dejal: 
»V kampanji 1 od 11 sodelujem, ker trdno verjamem, da ima vsak otrok na svetu pravico, da uresniči svoj polni potencial in svoje sanje. Izobraževanje je pri tem ključnega pomena, vendar milijoni otrok z vsega sveta ne hodijo v šolo. Verjamem, da s športom spodbujamo in širimo vrednote kot so spoštovanje, timsko delo in trud, ter spodbujamo otroke, da hodijo v šolo in šolanje tudi zaključijo. Z izobraževanjem se  bodo naučili tudi spretnosti, ki jih bodo potrebovali vse življenje.« 

Serena Williams je povedala: 
»V številnih državah nam je samoumevno, da ima vsak otrok pravico do kakovostnega izobraževanja. Kljub temu pa eden od 11 otrok na svetu te pravice nima uresničene, zaradi česar morda nikoli ne bo dosegel polnega potenciala. Pospešiti moramo globalni napredek in število teh otrok zmanjšati na ničlo, da bo imel torej vsak otrok priložnost za šolanje.« 

Takashi Murakami je dejal: 
»V čast mi je, da lahko sodelujem v kampanji, zato sem podaril svoje delo za dražbo in oblikoval logotip kampanje. Prepričan sem, da bodo zbrana sredstva pomagala najbolj marginaliziranim in ranljivim  otrokom na svetu. S kampanjo želimo navdihniti svet, da z vključevanjem športa in igre v izobraževanje pomembno prispevamo k uresničitvi polnega potenciala otrok.« 

V podporo kampanji so svoja umetniška dela za dražbo v dražbeni hiši Sotheby's v Londonu prispevali naslednji umetniki:
Cai Guo Qiang
Damien Hirst
Dia Azzawi
eL Seed
Etel Adnan
Francesco Vezzoli
Jeff Koons
Jenny Holzer
Luc Tuymans
Manal Al Dowayan
Marc Newson
Richard Serra
Shirin Neshat
Takashi Murakami 
Wael Shawky
Yan Pei-Ming
Yousef Ahmad