Zmagovalec tretjega Plaktivata: 'Če potožiš, ne zatožiš' agencije Yin + Young

Vsak tretji otrok in mladostnik je v Sloveniji žrtev medvrstniškega nasilja. Problem je izredno pereč in razširjen, zato je bil izbran za temo družbeno odgovornega projekta Plaktivat, ki združuje ljudi iz kreativnih industrij v skupni zgodbi.

Zmagovalna serija plakatov

Natečaj Plaktivat je organizirala družba TAM-TAM v sodelovanju z UNICEF-om Slovenija. Tokrat je potekal že tretjič in se s temo Nasilja med mladimi pridružil prejšnjim Plaktivatom, ki so odmevno naslovili temi Beg možganov ter Bodi gasilec. Zmagovalni plakati bodo javnosti v kratkem predstavljeni na več kot 500 lokacijah po Sloveniji.

Organizator družbeno odgovornega projekta Plaktivat, podjetje TAM-TAM, je tretji natečaj pripravil v sodelovanju z UNICEF-om Slovenija. S projektom želijo spodbuditi žrtve medvrstniškega nasilja, da spregovorijo in poiščejo rešitev v UNICEF-ovih Varnih točkah. Na razpis je prispelo kar 62 kreativnih rešitev. 11 članska strokovna žirija je izbrala zmagovalca tretjega Plaktivata: serijo plakatov z naslovom »Če potožiš, ne zatožiš«. Serija plakatov agencije Yin + Young (avtorji Domen Husu, Samo Muhič, Borut Haclar, Pavel Nekoranec) je po mnenju strokovne žirije najbolje predstavila tematiko natečaja.

Družbeno odgovorni natečaj Plaktivat je na temo »Nasilje med mladimi« potekal v sodelovanju z UNICEF-om Slovenija. »Kar tretjina mladostnikov v Sloveniji je žal žrtev medvrstniškega nasilja. Zajema širok spekter agresivnih obnašanj, ki jih še najbolje opredeli angleški izraz »bullying«. Prevladuje verbalno nasilje, ki na družbenih omrežjih doživlja nove razsežnosti. Kar 40 odstotkov srednješolcev je že bilo ustrahovanih na spletu. Žrtve se pogosto znajdejo v brezizhodnem položaju, ki žal lahko privede tudi do najhujših posledic.  Skupaj s partnerjem UNICEF-om Slovenija smo zato naslovili to izjemno občutljivo tematiko in jo postavili v ospredje projekta Plaktivat. S sodelujočimi kreativci, odzvali so se v rekordnem številu, bomo z zmagovalnim delom v prihodnjih tednih po Sloveniji spodbujali mladostnike, da spregovorijo in pomoč poiščejo v UNIVCEF-ovih Varnih točkah,« je povedal Tomaž Drozg, direktor podjetja TAM-TAM in glavni pobudnik projekta Plaktivat.

11-članska strokovna komisija je zmagovalca izbrala med 62 kreativnimi rešitvami. Član žirije Tomaž Bergoč, izvršni direktor UNICEF Slovenija, je ob tem dodal: »Veseli me, da je na natečaj prispelo izjemno število kreativnih rešitev. Tudi to potrjuje, da je medvrstniško nasilje zaznano kot vse večji družbeni problem, pred katerim si ne smemo zatiskati oči. Nasilje se pogosto dogaja za zaprtimi vrati, daleč od oči javnosti in tako ostaja nevidno, saj ga žrtve le redko prijavijo. Zmagovalna serija plakatov odlično nagovarja in spodbuja mlade, da o svojih težavah spregovorijo v varnem okolju in se v stiski zatečejo po pomoč v UNICEF-ove Varne točke.« 

Želja pobudnikov Plaktivata je vsako leto organizirati družbeno odgovorne tematske sklope, vsak zmagovalec pa bo izpostavljen na več kot 500 plakatnih mestih TAM-TAM po celi Sloveniji. Organizatorji k sodelovanju vabijo vse ustvarjalne posameznike in agencije. 

Naslednji razpis Plaktivat bo predvidoma objavljen v prvih mesecih prihodnjega leta.

Žirija 3. natečaja Plaktivat:
Blaž Ritmanič, Formitas
Blaž Vuk, Pristop
Drago Mlakar, Publicis
Gsus Ajax, Ajax studio
Maja Gspan, Cankarjev dom
Miha Grobler, Luna
Petra Krulc, Grey
Simon Šketa, Telekom Slovenije
Tomaž Bergoč, UNICEF Slovenija
Tomaž Drozg, TAM-TAM
Vital Verlič, Futura

Več informacij o Plaktivatu najdete na uradni spletni strani projekta: http://tam-tam.si/slo/plaktivat.

O podjetju TAM-TAM
Podjetje TAM-TAM je vodilni ponudnik CITY® plakatnih mest v Sloveniji in je na trgu prisotno že 24 let. S svojimi plakatnimi mesti so prisotni v 26 slovenskih krajih na skupno 1.500 plakatnih mestih. TAM-TAM plakatna mesta stojijo v mestnih središčih, območjih za pešce in kolesarje, s svojo postavitvijo pa nagovarjajo tudi udeležence v počasnem prometu. TAM-TAM plakati omogočajo fizično interakcijo oziroma kontakt z mimoidočimi in so zato primerni za posebne, kreativne uporabe v oglaševalsko-komunikacijskih akcijah.