Pomanjkanje finančnih sredstev ogroža izobraževanje otrok, ki živijo na območjih konfliktov in katastrof

Pomanjkanje finančnih sredstev ogroža izobraževanje otrok, ki živijo na območjih konfliktov in katastrof

Pomanjkanje finančnih sredstev ogroža izobraževanje na milijone otrok, ki so ujeti v konfliktih ali naravnih katastrofah, ob vrhu skupine G20 v Hamburgu opozarja UNICEF.

UNICEF je od 932 milijonov dolarjev, ki jih letos potrebuje za programe izobraževanja v državah v kriznih razmerah, doslej prejel manj kot 115 milijonov.[1] Gre za sredstva, ki so nujno potrebna za zagotavljanje dostopa do formalnega in neformalnega osnovnega izobraževanja za 9,2 milijona otrok, ki so jih prizadele humanitarne krize.[2]  

»Brez izobraževanja otroci odrastejo brez znanja in veščin, ki jih v odrasli dobi potrebujejo za ohranjanje miru ter razvoj svojih držav in gospodarstva, kar otežuje že tako obupne razmere za milijone otrok,« je povedala Muzoon Almellehan, aktivistka za izobraževanje, sirska begunka ter UNICEF-ova najnovejša in najmlajša ambasadorka dobre volje, ki na vrhu skupine G20 v Hamburgu predstavlja UNICEF. »Za milijone otrok, ki odraščajo na vojnih območjih, so grožnje še bolj zastrašujoče: otroci, ki ne obiskujejo pouka, so bolj izpostavljeni tveganjem kot so zgodnje poroke, otroško delo in rekrutacija v bojne skupine.«

Vrzeli v sredstvih za zagotavljanje UNICEF-ovih programov izobraževanja v kriznih razmerah se razlikujejo glede na državo; za pomoč v Iraku je potrebnih še 36 odstotkov sredstev, v Siriji 64 odstotkov, v Jemnu 74 odstotkov, v Srednjeafriški republiki pa 78 odstotkov.

Želja po izobraževanju je eden od pomembnih vzrokov za migracije. Raziskava med otroki begunci in migranti v Italiji je pokazala, da se jih 38 odstotkov na pot proti Evropi odpravi v iskanju priložnosti za izobraževanje. V podobni raziskavi v Grčiji je 1 od 3 staršev oz. skrbnikov izjavil, da je bil njihov glavni vzrok za odhod iz države iskanje priložnosti za izobraževanje za otroke.

Za otroke, ki so doživeli vojno in izgubo doma, lahko izobraževanje pomeni upanje v boljšo prihodnost. »Ko sem leta 2013 pobegnila iz Sirije, sem se bala, da se nikoli več ne bom mogla vrniti v šolo. Ko sem prišla v Jordanijo in ugotovila, da je v begunskem centru šola, sem si oddahnila in znova dobila upanje,« je povedala Muzoon. »Šola daje otrokom, kot sem jaz, možnost za boljšo prihodnost – prihodnost, kjer vlada mir. Svetovne voditelje pozivam, da investirajo v prihodnost otrok v kriznih razmerah, saj s tem investirajo v prihodnost našega sveta.«

Fotografija: Dekle v šoli v centru za notranje razseljene osebe Kousseri v Čadu. Avtor: UNICEF/Sokhin

Opombe v tekstu:
1) Ta številka ne vključuje sredstev, prejetih za večsektorsko delo, ki lahko vključuje izobraževanje, ali sredstev, ki niso namenjena sektorju.
2) Kljub nizki vsoti sredstev, prejetih letos, je UNICEF dosegel pomembne rezultate na področju izobraževanja otrok v kriznih razmerah, zahvaljujoč velikodušni podpori partnerjev v preteklih letih.